Gadgetreview: Philips SHQ1217

Muziek luisteren kan op veel verschillende manier en plaatsen. Doe je dat het liefst thuis op de bank door je speakers? Of juist door een koptelefoon? Op de fiets, in de trein? Het kan overal door de meest uiteenlopende audioproducten. Ikzelf sport graag en loop dan graag hard met wat muziek in mijn oren. Lekker stevige funk om mijn energie en tempo op orde te houden. Ik was dan ook op zoek naar oordopjes die goed bleven zitten voor bij het hardlopen en kwam uiteindelijk uit bij de Philips SHQ1217. Tijd om mijn bevindingen eens met jullie te delen.

De Philips SHQ1217 oordopjes zijn speciaal ontworpen voor het sporten. Ze zijn niet alleen water- en zweetbestendig, eveneens hebben ze een extra verstevigde jack en een ontwerp dat er voor moet zorgen dat ze goed blijven zitten tijdens het bewegen. Ik heb de oortjes nu een aantal weken uitgeprobeerd en moet zeggen dat ze dat laatste zeer goed gedaan hebben. Het is nog niet voorgekomen dat tijdens het hardlopen de oordopjes uit mijn oor vielen. En wees eerlijk, dat is tijdens het sporten toch wel de belangrijkste eigenschap.
Dat er een leuk geluidje uitkomt is natuurlijk niet iets om zomaar voorbij te gaan, maar niet per sé van heel groot belang. Als ik muziek wil luisteren met hoge kwaliteit aan geluid dan gebruik ik wel gewoon mijn koptelefoon. Tijdens het sporten is het voor mij vooral belangrijk dat het geluid prima is en dat ik mijn energie kwijt kan en krijg door de juiste muziek. Er zit zeker geen slecht geluid in deze oordopjes, maar voor de echte fijnproevers zal het niet genoeg zijn.

Verder beschikt de telefoon over een kabel van 1,20 meter en een afstandbediening om je volume te regelen en gesprekken te voeren. Telefoneren tijdens het sporten doe ik niet, dus weet niet of deze functie goed werkt. Het volume regelen werkt prima.

Ik ben erg tevreden met deze koop voor tijdens het sporten. Het geluidsniveau voldoet, maar belangrijker is dat de oortjes ook erg goed blijven zitten. Ik kan me weer fit rennen.

Geef een reactie

