Ntjam Rosie – Live @ Bussum Cultureel

IMG_20140906_153036Culturele uitstapjes juich ik altijd toe. In mijn woonplaats Bussum is er dit weekend Bussum Cultureel, een klein cultureel festival met een breed programma. Van dans tot pop, van klassieke tot toneel en bovenal Ntjam Rosie. Deze dame ken ik nu een tijdje en beide albums bevielen mij erg goed. De kans om haar dus eens live te aanschouwen lag nooit eerder zo dichtbij.
Op een vrij simpel huis-tuin-en-keuken podium stond Ntjam alleen met gitarist Jorn ten Hoopen. Het eerste wat opvalt aan de zangeres is haar uitstraling. Één en al positiviteit en plezier, erg mooi om te zien. Het kleine groepje publiek probeerde ze ook dichterbij te krijgen en zelfs een kleine poging tot meezingen (al liep die in het water).
Ze vertelde graag verhalen over de liedjes die ze zong. Naast nummers van haar albums waren er ook twee covers (van Bill Withers en Otis Redding). Vocaal gezien staat Ntjam zeker haar dametje. Moeiteloos switcht ze van borst- naar kopstem en brengt ze je mee in de wereld van haar liedjes. Loepzuiver en warm, vol beleving en oprechtheid. Ik moet zeggen dat ze me erg overtuigde en aangezien ze op 12 december in ’t Spant in Bussum staat zullen die kaartjes waarschijnlijk snel besteld worden. Want ik kan je garanderen: mocht je de kans hebben Ntjam Rosie live te aanschouwen, twijfel dan niet en ga! Want het zal je zeker niet tegenvallen.

Geef een reactie

