Recensie: Waylon – Heaven After Midnight (2014)

waylonAan aandacht geen genoeg de laatste tijd voor Waylon. Was er eerst het grote Songfestival succes met Common Linnets, was er daarna wel de onenigheid met deze zelfde personen. Daarnaast ook privé gedoe. Terugval in drugsgebruik? Andere vriendin? Het ging eigenlijk niet meer zoveel over muziek. En dan te bedenken dat deze nieuwe plaat er al een tijdje had moeten komen. Er kwamen wat zaken tussen zullen we maar zeggen.
Waylon werd natuurlijk bekend door Holland’s Got Talent en daarna geplugd als Motown-artiest. Live was hij een verademing en erg sterk en hij liet duidelijk horen dat zijn muzikale hart vooral richting de country klopt. Daar is dit album dan het product van. Ik kon altijd wel genieten van de stem met het randje van Waylon. Opener Let it Pour mist duidelijk intensiteit. Ik hoor hierin nog niet die pure plaat die Waylon voor ogen had. Eerder een inwisselbaar en glad geproduceerd popliedje. Ook Ain’t Got Nothing On Me gaat die kant op. Kan zo de hitparades in natuurlijk, dat dan weer wel.
Een stuk meer vermaak ik mij met Easy Over You. Een prettig nummer, muzikaal erg fijn en sterke vocalen. Ook het groovende This Rodeo doet me goed. Vooral in verhouding met het niet al te bijzondere Sad Song of het Ilse deLange achtige Somewhere in the Middle.
De single Love Drunk brengt dan weer wat meer pit in de plaat. Dat helaas niet opgevolgd wordt. Giving Up Easy is een wat wollig nummer, net als de saaie titeltrack en Love Me als afsluiter. Daar tussen zitten nog wel twee prima songs. Finally Home zit gewoon heel erg goed in elkaar en Dog’s Life is ook erg sterk.

Eigenlijk maar een matig album van Waylon. Het is allemaal minder rauw en ongepolijst als hij in de interviews doet vermoeden.

bol.com

Geef een reactie

