Recensie: Marlon Roudette – Electric Soul (2014)

electric soulIk denk dat heel veel mensen de muziek van Marlon Roudette wel kennen. Is het niet van zijn werk bij Mattafix die een grote hit hadden met Big City Life, dan is het wel met zijn solohit New Age. Maar dat is natuurlijk ook alweer een aantal jaren geleden. Tijd dus voor wat nieuw werk. Dat komt er in de vorm van een geheel nieuw album. Dit album heet Electric Soul en die titel is best goed gekozen eigenlijk. Want zo kan je zijn muziek ook wel omschrijven. Is het goed? Dat is de vraag.

Het album kent dertien nummers waarvan opener America best een goed nummer is. Zit allemaal prima in elkaar en luistert lekker weg. Dat laatste is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ook Come Along is meer dan prima en gaat qua sound verder in de lijn van de opener. Welke sound? Gedreven producties met het wat nasale stemgeluid van Roudette. Misschien het best te omschrijven als electric soul, al is het wellicht meer R&B dan soul.
When the Beat Drops Out heeft dan een meer dancy karakter. Dit nummer kan zo de hitlijsten in. Past perfect in het plaatje van wat nu populair is. Daarna gaat het verder met het prima Your Only Love en het eveneens poppy Runaround. Mis wel wat variatie in de zanglijnen en producties. Nummers lijken allemaal erg op elkaar.
Body Language is eigenlijk ook gewoon weer prima en Better Than Me is ook aardig. Zo kunnen we wel even doorgaan over alle nummers denk ik. Want de sound van Roudette ligt gewoonweg lekker in het gehoor. En als je dan die sound over het hele album doortrekt kan dat wellicht wat saai worden, wat het ook wordt, maar het gaat er niet minder lekker van in het gehoor liggen. Die gewenste variatie komt er wel op het einde met het rustigere Hearts Pull en het door een reggaevibe gedreven Nice Things.