Recensie: Elizabeth Shepherd – The Signal (2014)

signalElizabeth Shepherd begeeft zich al enkele jaren onder de radar in de muziekwereld. Deze Canadese dame komt met Signal alweer met haar vierde album. Op een paar nominaties door is deze jazzdame nooit echt helemaal doorgebroken voor mijn gevoel. Zal deze nieuwe worp daar wellicht verandering in brengen?

Opener Willow stem mij in ieder geval positief. Mooie dromerige zang van Elizabeth wordt omkadert door muziek waarin we vele invloeden terug horen. Jazz, soul, gospel, R&B en pop. Het komt er allemaal in voor. Het is vooral de zang die het hem doet. What’s Happening is dan weer niet meer dan aardig, maar het muzikaal rijke BT Cotton is wel weer erg sterk. Een lekker jazzy nummer. Echt heel goed wordt het met de titeltrack. Heerlijke en mooie lome jazzsong met een dromerige sfeer. Hier houd ik wel van.

Lions Den is niet minder jazzy en ook het lieflijke This bevalt me prima. Waar was deze dame al die tijd? Of had ze niet meer dan tien nummers op deze plaat kunnen zetten?

On Our Way is dan weer wat moderner, meer richting de pop. I Gave is ook moderner en bijna hypnotiserend te noemen. Daarna gaat het swingende Another Day leentjebuur spelen bij de acid jazz en is afsluiter Baby Steps helaas wat saaiig.

Deze, voor mij, kennismaking met Elizabeth Shepherd is me eigenlijk heel goed bevallen. Goede stem, sterke songs een leuke ontdekking.
bol.com

Geef een reactie

