Recensie: August Alsina – Testimony (2014)

testimonyDef Jam is een label dat al jaren hard aan de weg timmert. Een label dat erg bekend is. Een label dat zich wellicht wat meer richt op de hiphop, maar zo af en toe ook met een R&B-zanger komt. Die R&B-zanger is dit keer August Alsina en hij komt nu met zijn debuutalbum.

Met R&B bedoel ik hetgeen wat ze tegenwoordig R&B noemen. Vaak wordt die muziek gekscherend arrenbie genoemd, maar ligt vooral ergens tus pop en hiphop in. August Alsina lijkt een stoere kerel te zijn want in Testify bezingt hij zijn o zo zware leven. Beetje jammer dat je er dan zo’n matig nummer van maakt. Met Make it Home wordt het daarop niet beter. Right There, You Deserve en No Love vice versa. Het lijkt er duidelijk op dat Def Jam met de productie van deze plaat ervoor gekozen heeft om alles wat standaard en gemeengoed is in de R&B van tegenwoordig ook nog maar eens in deze plaat te stoppen. Alle platgereden platen worden nog eens extra aangedrukt zeg maar. Dat bewijst Porn Star nog maar eens. De standaard seks-song zoals deze is op elke R&B-plaat terug te vinden. De zangers zijn vaak heel stoer, maar o zo sweet. Bij Alsina wordt dit nog eens bekrachtigd doordat hij zingt en rapt. Het plaatje past niet en de we hebben het allemaal al eens eerder gehoord. Heb deze plaat verder heus wel afgeluisterd, maar er kwam niet echt meer een nummer voorbij dat mij wel wist te boeien. Er volgen na Porn Star nog acht nummers die je in hetzelfde hokje kan plaatsen en ik zeg: laat die lekker opgesloten zitten, want dit is wel erg makkelijk.