Gadgetreview | SONOS Play:1

Aan de ene kant ben ik een liefhebber van de nostalgie die vinyl met zich meebrengt. Of het van het bladeren door een cd-boekje, teksten lezend, zoekend wel samples er gebruikt zijn en welke producers er achter nummers zitten. Maar aan de andere kant ga ik ook graag met mijn tijd mee en ben ik onder andere in bezit van een Spotify account. Nu was ik enige tijd geleden ook op zoek naar een oplossing om muziek en radio makkelijk te combineren. Zo luister ik graag naar Radio6, maar is deze voor mij alleen via internet of de TV te beluisteren. Nu werd er druk reclame gemaakt over de DAB+ radio’s, iets wat me zeer interessant leek. Ik ben uiteindelijk thuis gekomen met internetradio, in de vorm van de stijlvolle SONOS Play: 1.

De plaatselijke audioboer heeft mij hierin goed voorgelicht en de keuze was vrij snel gemaakt. De combinatie van goed geluid, compact formaat, draadloze bedienen en plug-and-play-technologie was voor mij een ideale keuze. Ik heb het boxje nu al enkele maanden in huis en ben er nog steeds erg tevreden over. Zo tevreden dat ik er aan denk een nieuw exemplaar te halen en er een stereosetje van te maken. Ik gebruik mijn huidige Play:1 dan ook overal. Ga ik koken dan gaat hij mee de keuken in, zit ik achter de computer dan staat hij daar. Meestal staat hij in de woonkamer, mijn favoriete muziek afspelend via Spotify, of al luisterend naar mijn favoriete radiostations.Wat zo interessant is aan de producten van SONOS is de mogelijkheid alles makkelijk uit te breiden. Je begint met een box, maar je kan het uitbreiden met een subwoofer, een Playbar of de grotere boxen PLAY:3 en PLAY:5. Daarnaast wil het oog ook wat. De producten van SONOS zijn bijzonder mooi vormgegeven en, erg belangrijk, fantastisch afgewerkt. Mijn PLAY:1 heeft en gebogen grill en heeft nergens randjes of oneffenheden.
Een ander belangrijk punt is het geluid en dat is goed, erg goed. Voeg daaraan toe dat je dus die uitbreidingsmogelijkheden hebt en je kan uitbreiden naar een Surround systeem. De PLAY:1 op zich werkt fantastisch makkelijk via de app op je telefoon of tablet en daarin is ook een equalizer toegevoegd. Daar zit dan zo ongeveer mijn enige kritiekpuntje. Die equalizer mogen ze wel eens uitbreiden, want veel verder dan bass en treble kom je niet. Maar een kniesoor die daar aandacht aan geeft. Ik ben een blijde gebruiker van de SONOS Play:1.

Geef een reactie

