Opus de Soul Top 10: week 1

OpusTop10Er gaan in 2015 weer wat zaken veranderen op Opus de Soul. Was je voorheen gewend dat wij met een maandelijkse toplijst kwamen, is dit nu een wekelijkse charts geworden. Daarnaast is de gebruikelijke top5 uitgebreid naar een top10.
Het idee moge duidelijk zijn. Het is bedoeling dat ik elke week een nieuwe top10 aan jullie presenteer (misschien op vakantieweken na). Daarin bespreek ik mijn favoriete soulsongs van dit moment. Wie blijven er hangen? Wie zijn er uit? Wie komen nieuw binnen? En vooral wie is de nummer 1?

Zoals jullie wellicht begrijpen zal deze top10 zich vooral nog putten uit het einde van muziekjaar 2014. We wachten natuurlijk op een paar interessante releases en dat heb ik in oog gehouden voor mijn eerste charts. Neem de notering van Kwabs. Dat nummer is al een tijdje uit, maar in 2015 moet dan eindelijk zijn langverwachte eerste LP uitkomen. Ditzelfde geldt voor Benjamin Clementine met zijn prachtige timbre. Ik kan tevens niet stoppen met dansen op Uptown Funk. Wat gaat het album van Mark Ronson ons brengen? Wellicht houdt je meer van de jazz van Otis Brown III. Door de samenwerking met Bilal krijgt dit nummer net een beetje extra schwung en soul met zich mee. Uiteindelijk kan ik dan simpelweg niet om D’Angelo heen. Wat een verrassing was dat. Zonder twijfel mijn meest beluisterde album van de afgelopen maand. Maar welk nummer pak ik dan? Ten eerste de opener en op nummer één, mijn eerste nummer één! het aanstekelijk Sugah Daddy!!!.
black messiah
01. (—) w01 | D’Angelo and the Vanguard – Sugah Daddy
02. (—) w01 | The Ephemerals – You Made Us Change
03. (—) w01 | Benjamin Clementine – Nemesis
04. (—) w01 | Otis Brown III ft. Bilal – The Thought of You, Part I
05. (—) w01 | D’Angelo and the Vanguard – Ain’t That Easy
06. (—) w01 | Mark Ronson & Bruno Mars – Uptown Funk
07. (—) w01 | Kwabs – Walk
08. (—) w01 | Tuxedo – Do It
09. (—) w01 | Shaun Escoferry – Nature’s Call
10. (—) w01 | Mad Satta – Oh Lord

Geef een reactie

