Artiest ontdekt: Nina Simone

ninaDeze artikelreeks heb ik een tijdje laten liggen. Niet bewust, maar het is mij voorbij geschoten. In Artiest Ontdekt bespreek ik een top10 met nummers van één artiest om die te introduceren. Het gaat om de tien in mijn ogen beste nummers van deze artiest. Daarin zijn we het alfabet afgegaan en waren blijven hangen op de N. De N van Nina Simone. Een goede keuze mij dunkt omdat er binnenkort ook een film van haar uitkomt. Dit is mijn top10:

10. Work Song
Misschien wel één van haar meest swingende nummers. Vaak gecoverd.

9. Do I Move You
De meer bluesy kant van Nina Simone.

8. Mood Indigo
Geniaal pianospel.

7. Ain’t Got No, I Got Life
Deze kan iedereen meezingen toch?
https://www.youtube.com/watch?v=L5jI9I03q8E

6. Feeling Good
Ze neemt het nummer van Cy Grant naar the next level.

5. Come Ye
Ai Ai ai, wat mooi.

4. Four Women
Gevoelig gebracht

3. I Put a Spell on You
Meestergek Screaming Jay Hawkins zal blij zijn met deze cover.

2. My Baby Just Cares for Me
Loom en swingen tegelijkertijd.

1. Sinnerman
Geen ontkomen aan. Haar absolute epos.

Geef een reactie

