Recensie: Shirma Rouse – Shout it Out Loud (2014)

shout it out loudStiekem plaats ik in 2015 toch nog een recensie van een album dat reeds in 2014 is uitgekomen. Zoveel komt er immers dit jaar nog niet uit en wat aandacht van Nederlands talent is nooit weg. Aandacht heeft deze dame niet extra nodig. Die krijgt ze zelf al door haar optredens in onder andere the Voice en DWDD. Ik moet zeggen dat ik haar daar niet altijd even goed kon behappen. Vooral vocaal vond ik vaak dat ze teveel tierelantijntjes toepaste. Af en toe een ad-lib vind ik zeker wel mooi, maar Shirma maakte er mijn inziens te vaak stemakrobatiek van. Spierballenzingen, maar niet in dienst van het nummer. Dus wellicht was ik wel wat huiverig bij het beluisteren van dit album. Aan de andere kant ook ietwat bevooroordeeld. Maar kan ze me verrassen?

Ik geef het dan meteen maar ruiterlijk toe: dat kan ze. Vooral het begin van het album is erg fijn. Hierin laat Shirma horen ook goed overweg te kunnen met meer funky werk. Zeg maar dansbare popsoul in het goede soort. Sterke nog, juist op deze songs overtuigd ze mij hier meer dan op de ballads die ook terug te vinden zijn op deze plaat. En nergens is die overdreven stemakrobatiek te horen. Nee Rouse maakt goed gebruik van haar vocale talenten. Wees gerust, ze houdt zich zeker niet in maar alle uithalen staan prima in de dienst van het nummer. Vooral songs als Mean Man, Can’t Sleep en Watch Your Back zijn bijzonder prettig om naar te luisteren. Kortweg, die behoren tot mijn persoonlijke favorieten.
Nederland is duidelijk goed bezig op soul/r&b-vlak en Shirma Rouse bewijst daar de volgende exponent in te zijn.

[bol_product_links block_id=”bol_54d2554710f01_selected-products” products=”9200000035841955″ name=”shout it out loud” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

