Opus de Soul Top 10: week 7

OpusTop10De eerste zes weken van het jaar hebben constant nieuwe inbreng gehad in mijn top10. Ik moet jullie helaas een beetje teleurstellen deze week. Ik heb nu helaas maar één nieuwe binnenkomer in petto. Dat ligt toch vooral aan het feit dat soulminnend muziekland nog niet echt verwend wordt met goede releases dit jaar. Dus hopelijk kan ik snel meer nieuwe platen toevoegen die mij volledig overtuigd hebben.
Met een nieuwe binnenkomer is er ook een afvaller. Daar eerst wat aandacht voor, want deze plaat heeft maar liefst zes weken in de top10 gestaan. Het is nooit hoger gekomen dan de nummer 2 positie, maar ik neem afstand van the Ephemerals.
Wie komt dan daarvoor in de plaats? Dat is Kwabs. Vorige week redde hij de top10 nog niet, maar hoe vaker ik het nummer luister hoe sterker het wordt. Daarom een mooie plek op nummer 7. Verder zijn er nog wat kleine veranderingen. Zo zakt D’Angelo voor het eerst uit de top3, stijgen Triana en Sharon Jones over Pops heen en is Leon Bridges toch wel een hele mooie ontdekking aan het worden. Nummer 1 is voor de tweede keer in successie voor Benjamin Clementine.

01. (01) w04 | Benjamin Clementine – Condolence
02. (03) w02 | Leon Bridges – Better Man03. (04) w02 | Secret Rendezvous – First Loves & Last Goodbyes
04. (02) w07 | D’Angelo and the Vanguard – Sugah Daddy
05. (06) w02 | Andreya Triana – Gold
06. (07) w02 | Sharon Jones & the Dap Kings – Little Boys With Shiny Toys
07. (—) w01 | Kwabs – Perfect Ruin
08. (05) w05 | “Pops” Staples – Somebody Was Watching
09. (09) w02 | Paolo Nutini – Iron Sky
10. (10) w02 | Janne Schra – Everything I Do Ooh Ooh

(de titels zijn aanklikbaar)

Geef een reactie

