Recensie: Carmen Rodgers – Stargazer (2015)

stargazerEen plaat luisteren omdat je deze voorbij ziet komen op de social media van andere artiesten? Ik heb het eigenlijk nog niet eerder gedaan, maar met deze plaat van Carmen Rodgers is dat wel het geval geweest. Ik zag het album langskomen bij Anthony David en Raheem DeVaughn. Dit triggerde mijn aandacht dusdanig. Ik weet eigenlijk ook helemaal niks van deze zangeres. Ik moest het dus puur met de muziek doen.

Het album opent met Stargazing. Een aardige opener die vooral opvalt door de wel erg aanwezige productie. Beyond the Stage gaat daarin verder. Allebei best leuke songs zonder echt ergens mee op te vallen. Ook het geinige Camille Leon sluit daar moeiteloos bij aan.
Een stuk minder ben ik te spreken over het saaie Make a Way en doordat ze geholpen wordt door Anthony David op Change had ik van dat nummer ook meer verwacht. Dit euvel zet zich hierna nog even door in Heartless en Patience. De nummers gaan van saai naar niet bijzonder en dat lijkt mij toch niet de bedoeling bij het maken van een plaat. Gelukkig is TY’s wel weer leuk, maar kan die weg omhoog niet vast gehouden worden op Stay en Love Stories. Die laatste is zelfs slaapverwekkend.
En dan ben je dus snel een album door. Mede doordat Carmen Rodgers vocaal niet opvalt, tekstueel niet veel brengt en productioneel niet altijd even goed ondersteund wordt is dat niet eens zo erg. Af en toe een korte plaat is prima, in dit geval wellicht zelfs wenselijk. Replay-waarden nul komma nul.
[bol_product_links block_id=”bol_5526a10e15f40_selected-products” products=”9200000040304668″ name=”stargazer” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”E8E8E8″ border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

