Recensie: My Baby – Shamanaid (2015)

ShamanaidJa, daar is het dan. De opvolger van Loves Voodoo is hier. De Amsterdamse band My Baby maakte furore met dat album uit 2013. Met hun blend van stijlen doen deden ze het goed bij een verrassend breed publiek. Persoonlijk vond ik die plaat ook erg fijn en toen ik ze bij DWDD zag optreden was ik benieuwd naar deze plaat. Benieuwd wat het geworden is.

Het album opent met Seeing Red. Een prima opener, niks meer niks minder. Ik vat het graag kort samen. Maar My Baby maakt me wel enthousiaster hoor. Vooral met Meet Me At Wishing Well. Wat een fijn nummer is dit zeg! Dat zelfde enthousiasme heb ik voor het meer bluesy Uprising.
Een meer intieme kant laten ze horen op The Doors of Your Mind en het daaropvolgende Mary Morgan. Allebei mooi nummers, speciale nummers. Mede door het goede stemgeluid van zangeres Cato.
Dat stemgeluid wordt ook goed uitgediept op het pop/rock nummer Remedy. Persoonlijk houd ik dan toch meer van de meer kleine liedjes als Hidden From Time. Hier blijkt maar weer dat bij My Baby niks standaard is. Aan alles weten ze een eigen twist te geven. Dat maakt de muziek des te meer eigen.
Country horen we terug in 6×2 en in Marching. Hierna zijn we al snel toegekomen aan afsluiter Panggoja. Dit is eigenlijk het enige nummer dat mij wat minder aan staat. Ik vind het zelfs een klein beetje saai.

De recensie is kort voor mijn doen, dat is duidelijk. Je moet bij My Baby wellicht ook niet teveel tijd besteden aan lezen, maar des te meer tijd aan het beluisteren van hun muziek. Want die is erg fijn.
[bol_product_links block_id=”bol_55366e12b9905_selected-products” products=”9200000039906989″ name=”shamanaid” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Een gedachte over “Recensie: My Baby – Shamanaid (2015)

  1. paul

    Eerlijk gezegd vind ik het eerste album beter dan deze. Langdradig en saai. Ik vind het jammer dat ze niet een betere album hebben gemaakt. Live is het ook allemaal landradig en vooral saaaaaiiiii

Geef een reactie

