Souled Out! the Essentials Reviewed | Etta James – At Last (1960)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Etta James kan je zonder twijfel rekenen tot de allerbeste stemmen allertijden. Na een aantal kleine R&B Hits zoals Dance With Me Henry, was het tijd voor haar eerste release op het Chess label. Een album vol songs waarin James haar krachtige en prachtige stem kan tentoonspreiden met natuurlijk titelsong At Last en het van de Coca Cola Light reclame bekende I Just Want to Make Love to You.
1.    Anything to say you’re mine- vooral vocaal erg sterk. Muzikaal niet heel bijzonder eigenlijk.
2.    My dearest darling – jeetje, wat kan deze dame zingen zeg! Alle registers kan ze aan.
3.    Trust in me – Heerlijk gezongen weer, met het muzikale gedeelte zit het hier ook goed. Mooie sfeervolle song.
4.    Sunday kind of love – Die stem doet alles hier. Meer is er ook niet nodig.
5.    Tough Mary – Wat meer swing in dit nummer. Weer vol overtuiging gezongen.
6.    I Just want to make love to you – Deze kent iedereen van de reclame. Maar die herkenbaarheid zal toch ook vooral komen door de hoge kwaliteit van de song.
7.    At last – Prachtige intro en dan…. Die eerste noot. Je bent dan toch meteen ingepakt. Genieten geblazen. Wat blijft dit een top song.
8.    All i could do was cry – en weer die stem. Mijn God wat zit daar een kracht in zeg.
9.    Stormy weather – veel gezongen nummer, maar deze versie behoort toch wel tot de allerbesten.
10.    Girl of my dreams – wat invloeden uit de doo-wop in dit nummer.

[bol_product_links block_id=”bol_55f449ec7be74_selected-products” products=”9200000021232715,1000004012146363″ name=”at last” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

