Recensie: Prince Royce – Double Vision (2015)

double visionToen ik zijn naam de eerste keer las had ik nog geen idee wie deze jongeman was. Maar dat kan natuurlijk wel vaker met debutanten. Het wil echter zo zijn dat deze man met latijns bloed al eerder een plaat heeft uitgebracht. Iets wat ik dus klaarblijkelijk volledig gemist heb. Dit is wel zijn eerste Engelstalige album en daar zal dan ook wel de reden liggen dat ik die eerste plaat gemist heb. Geen idee wat ik kon verwachten, maar dit is het dus geworden.

Op het album krijgt hij ook nog hulp. Zo horen we onder andere Snoop Dogg, Pitbull, Kid Ink, Jennifer Lopez en Tyga als ondersteuning. Dat is met eerst genoemde ook meteen in het eerste nummer. Een nummer dat gewoonweg slecht is. Een “kwaliteit” die moeiteloos doorgezet wordt in songs twee en drie (die laatste is met Pitbull en Lopez).
Het eerste nummer dat toch nog een beetje te behappen is komt er met Lucky One. Mierzoet, dat wel, maar ook te behappen. Ook de wat simpele titeltrack kan er mee door. Lie to Me noem ik dan wel matig, want daarna wordt het echt weer helemaal niks. Net als je denkt dat het na zo’n start niet meer slechter kan, is daar Dangerous.
Het gezwijmel van Extraordinary hoor je nu eenmaal altijd op dit soort platen en ik had van Prince Royce toch niet verwacht dat hij een gooi zou doen aan deelname met het Eurovisie Songfestival (luister Seal it With a Kiss maar eens).
Hier na gaat het alleen nog maar van kwaad tot erger. Een is een korte opleving met het aanstekelijke Lay You Down, maar het is over het algemeen toch wel kommer en kwel. Daar kunnen ook de latijnse invloeden op There For You niks aan doen. Afsluiter End of My World voelt dan als een einde waar we naar uitkeken. Een erg matig tot zelfs slecht album van Prince Royce.
[bol_product_links block_id=”bol_5610f520ede8d_selected-products” products=”9200000046157174″ name=”ddv” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

