Souled Out! the Essentials Reviewed | The Drifters – Save the Last Dance for Me (1962)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Ben E. King was reeds weer vertrokken bij de groep en op dit album is hij vervangen door Rudy Lewis. Dit album van The Drifters resulteerde in een eerste echte crossover naar de popliefhebbers. De nummers waren makkelijk behapbaar en het album bracht één absolute wereldhit voort in de persoon van Save the Last Dance for Me.

  1. Save the Last Dance for Me – klassieke soulsong in zijn gehele linie.
  2. I Count the Tears – gaat moeiteloos op de ingeslagen weg verder
  3. Somebody New Dancing With You – ook kneuterige soul
  4. Jackpot – mist wat energie. Past verder prima bij het geheel.
  5. No Sweet Lovin’ – beetje rock ’n roll erbij
  6. Sweets for My Sweet – dit refrein kan iedereen meezingen toch?
  7. Mexican Divorce – lijkt wat meer bombast te hebben
  8. When My Little Girl is Smiling – lichte swing horen we hier wel in
  9. Some Kind of Wonderful – één van de vele versies.
  10. Please Stay – best een mooi nummer, goed gezongen
  11. Nobody But Me – zit wat meer diepte in de stemmen hier. Wat meer een rauw randje. En dat vind ik wel lekker.
  12. Room Full of Tears – valt dan toch weer terug naar de sfeer van de rest van de plaat.

[bol_product_links block_id=”bol_56475b86876cb_selected-products” products=”1000004003137909″ name=”last dacne” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

