Souled Out! the Essentials Reviewed | Gene Chandler – The Duke of Earl (1962)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


De vraag bij dit opvallende albums is of het wel een album van Gene Chandler is en niet van de soulgroep The Dukays. Chandler maakte ook wel deel uit van die groep, dus zover zit het niet van elkaar af. Maar zo werd de titeltrack gereleased als een Chander-solo-single terwijl het toch echt een Dukays song is. Maar buiten dat is het gewoon een album van hoge kwaliteit vol met onversneden soul.

  1. Duke of Earl – Sterk en erg sfeervol nummer
  2. Stand by Me – hij waagt zich ook aan deze klassieker
  3. Festival of Love – heel rustige song
  4. Daddy’s Home – het is duidelijk wie er thuis is. Rustig nummer
  5. I Woke up Crying – haalt op dit nummer toch wel veel uit zijn stem
  6. Turn on Your Love Light – een klein feestje in één van de vele versies van dit nummer
  7. Nite Owl – licht swingend nummer
  8. I’ll Follow You – blaast lekker weg
  9. Big Lie – soms wat vervelend hoog gezongen
  10. Kissin’ in the Kitchen – een beetje rock ’n roll erbij
  11. So Many Ways – wil een soort van romantisch swingen. Maar of dat lukt?
  12. Lonely Island – kort en ontspannen slot

[bol_product_links block_id=”bol_56506f77da5df_selected-products” products=”9200000021232485,1000004013321728″ name=”duke of earl” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

