Souled Out! the Essentials Reviewed | The Contours – Do You Love Me (Now That I Can Dance) (1962)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Release uit de vroegere jaren van Motown. De titeltrack werd wereldberoemd doordat het in de film Dirty Dancing kwam.
1. Do You Love Me – dé dansklassieker en ik wordt er nog steeds vrolijk van
2. Whole Lotta Woman – swingt door, maar slechter dan de opener
3. The Stretch – de swing blijft er in
4. Shake Sherry – nog meer swing, in de schaduw van de opener
5. It Must Be Love – hier zit wel weer wat meer energie in. Lekker nummertje waar je happy van wordt.
6. You Better Get In Line – die snik in de zang voegt wat toe. Do You Love Me 2.0
7. Claudia – gevalletje rock ’n roll en een beetje Elvis
8. So Grateful – stuk rustiger. Doo-wop.
9. The Old Miner – zelfde ritme met treingeluiden
10. Funny – ballad
11. Move Mr. Man – rock ’n roll
12. Come On and Be Mine – Aardig
13. Don’t Let Her Be Your Baby – swingend einde

[bol_product_links block_id=”bol_56607c4ab6dd1_selected-products” products=”9200000031434758″ name=”contours” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

