Souled Out! the Essentials Reviewed | Erma Franklin – Her Name Is Erma (1962)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


De zus van Aretha die ook met succes een plaat uitbracht. Hierna kwam het grote succes.

  1. Hello Again – herkenbaar tempo en ritmiek. Mooie, heldere stem.
  2. Ev’rtyime We Say Goodbye – de hoofdrol is hier absoluut voor de stem. Muzikaal valt het minder op
  3. What Kind of Girl (Do You Think I Am) – een stuk oubollig en braver dan de vorige songs.
  4. Don’t Blame Me – romantisch nummer waar Erma je aardig meepakt.
  5. Detour Ahead – wat prompter gezongen nummer. Klein en mooi.
  6. Time After Time – mooie rustige ballad
  7. It’s Over – swingt de pan uit, eindelijk wat tempo op deze plaat. Hier lijkt ze toch wel wat op haar zus
  8. Never Let Me Go – rust in de muziek en kracht in de stem
  9. Each Night I Cry – ook weer de typische sound van soulballads, tegen het midtempo aan. En dan er vocaal vol over heen blazen.
  10. Saving My Love for You – lovesong in optima forma
  11. Pledging My Love – schieten hier bijna de totale ontspanning in
  12. The Man I Love – romantischer krijg je ze bijna niet.

[bol_product_links block_id=”bol_56641a145441f_selected-products” products=”1000004000285196″ name=”erma” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

