Mijn ‘Year in Music’ volgens Spotify

spotify-iconAltijd leuk als je van apps en programma’s waarvoor je een account hebt een jaaroverzicht ontvangt. Dit jaar doet Spotify daar ook aan en kwam voor iedere luisteraar met een jaaroverzicht van hetgeen waar naar geluisterd is.

Volgens Spotify begon mijn muziekjaar met het nummer Memory Lane van Minnie Riperton. Niks mis mee natuurlijk. Wellicht als nagedachtenis aan 2014?

Waar luisterde ik het meest naar in 2015?1. Marvin Gaye (353 streams)
2. Donny Hathaway (275)
3. Otis Redding (186)
4. Gregory Porter (135)
5. Sam Cooke (126)

Het lijkt mij dan ook logisch dat albums van Marvin en Donny hoog staan in de albumlijst. Maar daarnaast vinden we ook Uptown Special van Mark Ronson en At Least for Now van Benjamin Clementine terug in deze top5.
Dat valt wellicht te verklaren door mijn top 5 songs. Daar staat namelijk Uptown Funk op de eerste plek:
1. Mark Ronson & Bruno Mars – Uptown Funk (14 streams)
2. Mark Ronson & Mystikal – Feel Right (13)
3. D’Angelo – Sugah Daddy (10)
4. Donny Hathaway – I Thank You Baby (9)
5. Benjamin Clementine – Cornerstone (9)

Dat de soul als genre hoog staat in het genreoverzicht moge geen verrassing zijn. Het aantal beluisterde minuten is wel mooi om terug te zien:
https://s3.amazonaws.com/spotify-yim-sharecards/Spotify_yim_nl-NL_rL3Mx3.jpg?download
Wat mij echt opviel is het aantal verschillende artiesten waar ik naar luisterde. Dit vind ik persoonlijk best een hoog aantal namelijk. En dat verdeeld over 6876 verschillende songs:
https://s3.amazonaws.com/spotify-yim-sharecards/Spotify_yim_nl-NL_exEuCH.jpg?download
En dan weten ze mij ook nog per seizoen te vertellen waar ik naar luisterde:
Winter: Mark Ronson, Benjamin Clementine en Gregory Porter
Lente: Marvin Gaye, Otis Redding en Sam Cooke
Zomer: Marvin Gaye, Leon Bridges en Donny Hathaway
Herfst: Bill Withers, Donny Hathaway en Kwabs

Geef een reactie

