Souled Out! the Essentials Reviewed | Garnet Mimms & the Enchanters – Cry Baby (1963)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Garnet Mimms is daar waar de soul en de gospel elkaar nog volop raken. Deze gospel weet hij in uiteenlopende tracks tentoon te spreiden. Natuurlijk is er de bekende titeltrack Cry Baby, maar ook meer uptempo songs als Anytime You Want Me of Baby Don´t You Weep.

  1. Cry Baby – prachtig gezongen. Lekker ritme zoals we dat meer in de soul kennen. Warme leading vocal.
  2. Look away – Sfeervol door de blazers
  3. I’ll take good care of you – swingende piano, erg fijn nummer
  4. A little bit of soap – kneuterig nummer en vrolijk
  5. Tell me baby – meer swing in dit nummer en het swingt lekker
  6. One girl – echt tearjearker
  7. For your precious love – een klassieker die ook hier weer een mooie versie mee krijgt
  8. One woman man – hier zijn we snel vanaf
  9. Baby don’t weep – leuk spel tussen Garnet en zijn Mimms
  10. A quiet place – romantisch heupwiengen
  11. It was easier to hurt her – ondanks het onderwerp toch best vrolijk
  12. Any time you want me – prima soulsong met alle bekende ingrediënten

[bol_product_links block_id=”bol_56924ea677b14_selected-products” products=”1000004000140477″ name=”cry baby” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

