Souled Out! the Essentials Reviewed | Solomon Burke – If You Need Me (1963)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Vooral de cover van de titeltrack, origineel van Wilson Pickett, is prachtig.
1. If You Need Me – met recht een klassieker
2. Words – rustig en een beetje gospel
3. Stupidity – Rock ’n roll soul
4. Go On Back to Him – groovy orgel
5. I Said I Was Sorry – swingend en groovy
6. It’s All Right – Jiven en twisten kan makkelijk op dit nummer
7. Home in Your Heart – timide, meer jazzy en vooral lekker gezongen
8. I Really Don’t Want to Know – rustig en stemmig nummer
9. You Can Make it if You Try – vol de beleving in. Een erg fijn nummer
10. Send Me Some Lovin’ – traditionele soulsong
11. This Little Ring – koortjes
12. Tonight my Heart SHe is Crying – een typische concept soulsong

[bol_product_links block_id=”bol_569698d617ba3_selected-products” products=”1000004000317843″ name=”need me” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”200″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

