Souled Out! the Essentials Reviewed | Dusty Springfield – A Girl Called Dusty (1964)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Twee albums van Dusty in één jaar. Dusty is zonder twijfel te rekenen tot de allerbeste zangeresse van het Britse Koninkrijk. Met haar kwam de introductie van de Blue Eyed Soul als genre. Beide albums staan vol met covers.
1. Mama Said – oubollig en doet mij weinig
2. You Don’t Owe Me – heeft een bluesy karakter in de zang wat ik wel mooi vind
3. Do Re Mi – moeilijk serieus te nemen, wel heel erg kneuterig
4. When the Love Light Starts Shining Through – vrolijk nummer, doet een beetje country aan
5. My Colouring Book – heel erg traag. Voelt een beetje Kersterig aan.
6. Mockingbird – doet mij een beetje rommelig overkomen. Stem lijkt niet aan te passen bij de instrumentatie.
7. Twentyfour Hours from Tulsa – heeft wel iets leuks
8. Nothing – eindelijk weer eens echt met overgave gezonge
9. Anyone Who Had a Heart – beetje vermoeiende zang
10. Will You Love Me Tomorrow – echt een niemendalletje
11. Wishin’ and Hopin’ – probeert te swingen, maar komt nooit los
12. Don’t You Know – die blues in de zang staat Dusty goed. Erg sterk nummer
13. I Only Want to Be With You – en we gaan weer braver
14. He’s Got Something – en zelfs nog een stapje braver
15. Everyday I Have to Cry – pompiedom
16. Can I Get a Witness – best een aardige cover. Al lijkt het wel veel.
17. All Cried Out – een heel stemmig nummer
18. I Wish I’d Never Loved You – niet al te boeiend
19. Once Upon a Time – waar is mijn aandacht?
20. Summer is Over – hele lange lijzige noten
[bol_product_links block_id=”bol_56ae02da74b67_selected-products” products=”1000004000059193″ name=”calleddusty” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

