Recensie: Majid Jordan – Majid Jordan (2016)

majidMet EP’s Afterhours en A Place Like This is het duo Majid Jordan hun faam al erg vooruit geweest. Dit naar hun zelf vernoemde album is pas hun echte debuutplaat. Als je naam als zolang rond zingt is dat wellicht even wennen. In hokjes stoppen is wel wat lastig met Majid Jordan, maar menigeen schaart hun onder de R&B. Dat doe ik dan ook maar.
Het album dan? Wat ik er van vind? Je leest het hier onder.

Learn From Eacht Other is de openingstrack en meer een dancehit dan een R&B-hit. Die stijlen worden heden ten dage natuurlijk vaker gemengd, ook al door Majid Jordan zelf. Vind het dit keer resulteren in een niet al te boeiend nummer. Dan is Make it Work een stuk aardiger. Nummer is productioneel aanstekelijk en heeft iets lichts en frivools over zich. Dit is de kwaliteit die van Majid Jordan verwachten.
My Love stuitert verder aardig op weg. Ik weet het verder alleen niet zo goed met dit nummer. Ik kan er de vinger niet echt op leggen, maar iets staat me wat tegen in deze song. In Small Talk is dat makkelijker aan te geven, want dat is een slap en zouteloos nummer. Een nummer dat meteen overgaat in… Pacifico en die is al even energieloos. Dit soort songs doen mij toch wel erg weinig.
Shake Shake Shake is, zoals de titel al doet vermoeden, dansbaar. Maar aan de andere kant is het toch ook wel wat eentonig. Als je op zoek bent naar vocale top dan moet je niet bij Majid Jordan zijn. Dat is duidelijk. Maar bij Love is Always There wordt er wel echt heel weinig uit gehaald. Verder heeft dit nummer ook niks extra’s. Daaropvolgend heet een nummer wel Warm, maar echt warm wordt ik er niet van. Het nummer mist pit.
Hitsucces ligt wel op de loer en dan vooral met Something About You. Kan zo de hitlijsten in. Het grootste euvel aan het album is alleen dat het pit en energie mist. Iets wat nog maar eens bevestigd wordt door Day and Night. Dit nummer kan mij ook niet beklijven. King City gaat daarna volledig onopvallend voorbij om dan het album af te sluiten met Every Step Every Way. Een nummer dat wat blikkerig aan doet en ook al niet al boeiend is.

Na met vooral A Place Like This een uitstekende EP gemaakt te hebben valt Majid Jordan mij hier toch wel erg tegen als het gaat om hun eerste LP. Er is vast een markt voor, maar niet één die ik zal bezoeken.
[bol_product_links block_id=”bol_56d1a3ca9f9e4_selected-products” products=”9200000054145723″ name=”md” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

