Souled Out! the Essentials Reviewed | Wilson Pickett – in the Midnight Hour (1965)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Pickett zal vooral worden herinnerd aan zijn Altantic jaren. Dit is zijn tweede plaat, maar de eerte bij Atlantic. De meeste nummers zijn eigenlijk al voor 1965 opgenomen. Zo vinden we op deze plaat ook nummers die eigenlijk van The Falcons zijn, een vroegere groep van Pickett.
Het prijsnummer is natuurlijk de titeltrack.

  1. In the Midnight Hour – de klassieker met de volle blazers, de rauwe stem van Pickett en het aanstekelijke ritme.
  2. Teardrops Will Fall – vrolijk nummer qua toon, tekstueel wat meer pijn
  3. Take a Little Love – gewoon een prima soulsong waar weinig op aan te merken valt.
  4. For Better of Worse – meer rocky en wat vuiger, maar aan de andere kant ook romantisch
  5. I Found a Love – vol er door heen gezongen dit nummer. Beetje krakerig en sluimerig
  6. That’s a Man’s Way – concept soulsong waar weinig mis mee is.
  7. I’m Gonna Cry – primzang, fijn gitaartje en een prima vibe
  8. Don’t Fight It – grooven en gaan, recht vooruit
  9. Take This Love I’ve Got – nummer voor de dansvloer
  10. Come Home Baby – wat troosteloos nummer, mooie blazers vallen op
  11. I’m Not Tired – prima nummer, net niet ballad, net niet snel genoeg
  12. Let’s Kiss and Make Up – swingend het album afsluiten.

[bol_product_links block_id=”bol_56fe9fa436ac7_selected-products” products=”9200000027596340,9200000026384899″ name=”midn” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

 

Geef een reactie

