Recensie: Tinashe – Tinashe (2016)

tinasheMet Tinashe moet er een nieuwe ster aan R&B-front staan schijnen. Na wat EP’s kwam haar debuut-LP uit in 2014. Een album dat met veel aandacht en aardige recensies werd ontvangen. Maar daar begon het pas voor deze dame. Het echte succes moest er komen met deze opvolger. Er is dan ook weinig moeite gespaard gebleven met het opnemen van deze plaat, want het staat boordevol met nummers. Genoeg om naar te luisteren dus.

Zoals bijvoorbeeld opener Black Water. Een nummer dat niet direct al te boeiend is. Een valse start zullen we maar zeggen. Midnight Sun bewijst echter dat het ook een lange start is. Modern als het is, stelt het verder namelijk maar weinig voor.
Het poppy Secret Weapon is dan nog wel aardig. Al gaat de erg dunne stem van Tinashe wat opvallen, of zelfs irriteren. Helemaal op Middle of Nowhere, waar het verzand is saai gepiep. Een regelrecht misser.
Just a Taste voegt ook weinig toe aan het geheel en is teveel recht-toe-recht-aan. Net als het saaie 1 for Me. Gelukkig is er dan Daybreak. Een nummer dat zowaar wat energie weet te brengen. En nu op deze voet doorgaan. En dat doet ze. Op Fugitive blijft die benodigde energie redelijk hoog. Goede periode, want ook de stoendoenerije op Stunt is best goed te behappen.
En dat stokt het weer. Ain’t Ready is nikszeggend, Vulnerable vermoeiend saai op het Fear Not is er teveel gedoe met matige rappers. Stargazing is dan weer te standaard, Yours alles behalve origineel, Slow slap gedoe en Antoher Me is vast heel hip, maar doe mij helemaal niks. Ik betwijfel of het nog wel waard is dit door te luisteren.
Come When I Call is vooral vocaal erg matig. Als ze zo zingt, dan kom ik echt niet naar haar toe als ze belt. Misschien dat er na de intermezzo van Illusions wat meer komt. Maar dat blijkt dus een illusie. Reverie mist alles aan energie, I’m Selfish had ze dan ook maar beter voor zichzelf kunnen houden en Ecstasy is erg saai. Er zit ook gewoon geen stem op.Dat het album daarna eindigt met het hippe Who Am I Working For is niet erg, want veel slechtere albums dan dit zal ik dit jaar niet horen. Mag ik hopen.