Souled Out! the Essentials Reviewed | Don Covay – Mercy! (1965)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Mercy Mercy is niet voor niks één van zijn grootste hits.

  1. Mercy, Mercy – er zijn heel veel versies van, maar dit is voor mij toch wel de enige echte.
  2. I’ll Be Satisfied – er zit een fijne swing in dit nummer. Helemaal stilzitten is lastig, maar uit je dak ga je ook net niet.
  3. Come On In – en hier gaan we dus wel helemaal los. Stilzitten is niet mogelijk.
  4. Can’t Stay Away – lekker loom en bluesy nummer
  5. Can’t Fight it Baby – wat liever en rustiger nummer
  6. You’re Good for Me – een ballad met blues, met meer dan genoeg passie
  7. Take This Hurt Off Me – lekker funky en swingend
  8. Daddy Loves Baby – de liefde verklaren met een randje
  9. Come See About Me – vooral in de zang erg fijn
  10. You Must Believe Me – valt eigenlijk niet zo op
  11. Please Don’t Let Me Know – wat vuiger en bluesy. Fijn nummer
  12. Just Because – afsluiten met een ballad

[bol_product_links block_id=”bol_572479e915bdf_selected-products” products=”1000004001293073″ name=”mercy” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

