Recensie: Niykee Heaton – The Bedroom Tour Playlist (2016)

nhDe titel en de cover laten weinig aan de verbeelding over bij deze plaat. Of het de zangeres zelf is die de cover siert weet ik niet, maar de strekking is meer dan duidelijk. Seks is het toverwoord bij dit album van Niykee Heaton. Naast zangeres is ze ook nog eens model, als je foto’s op Google zoekt zou zij het ook zomaar eens zelf kunnen zijn op die cover.

Maar dan nu tijd voor de muziek. Daar gaat het hier immers om. Leuk om een titel te verzinnen of een cover te maken, zonder goede muziek stelt het uiteindelijk nog weinig voor. Hoe dat zit met dit album? Dat begint met het poppy en Rihanna-achtige I’m Ready, gevolgd door het dik aangezette Bad Intentions. Een nummer waarop de rappers totaal misplaatst zijn.
Opvallend tussen deze twee openers is Infinity. Dit nummer is opvallend kleiner, liever en lichter dan de bombarie van voorgaande. Net als het makkelijk Say Yeah eigenlijk.
De bombarie komt terug met een aanwezige productie op King of de stoerdoenerij op NBK. Een stuk liever bounce ik rustig mee met Lullaby. De wisseling zit dus niet alleen in de stijlen, maar ook in de kwaliteit van de nummers. Mask kan er namelijk ook wel af met een “mwa” en Devil is mij wat te niksig. Wat te denken van het totaal inhoudloze Out the Mud. Modern en strak, maar ook wat plastic-fantastic. Daaropvolgende doet OT mij ook maar weinig of de overdadige Nexus. Om het geheel dan af te sluiten met het hyperdepypermoderne Dream Team.

Nee, voor mij is het wel redelijk duidelijk dat ik het op de foto’s moet houden met Niykee Heaton. Al spreken die mij eigenlijk ook niet eens zoveel aan.