Souled Out! the Essentials Reviewed | The Temptations – The Temptations sing Smokey(1965)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Smokey Robinson was één van de grootste hitschrijvers van Motown, waar ook The Temptations onder contract stonden. Met wereldhit My Girl.

  1. The Way You do the Things you Do – ongebreidelde vrolijkheid en een lichte swing. Lichte muziek
  2. Baby, Baby I Need You – het romantische heupwiegen
  3. My Girl – wereldhit en terecht
  4. What Love Has Joined Together – veel romantischer wordt het niet met the Temptations
  5. You’ll Love a Precious Love – we zwijmelen nog even rustig verder
  6. It’s Growing – we kunnen weer iets meer swingen en dansen. Ook wat meer aangezette instrumentatie.
  7. Who’s Lovin’ You – door velen gedaan en hier voegen de harmonieën wat toe.
  8. What’s So Good About Goodbye – rustig wiegen op de romantiek
  9. You Beat Me to the Punch – prima nummertje weer. Gaat wel wat op elkaar lijken.
  10. Way Over There – wat meer energie en swing doen het album goed.
  11. You’ve Really Got a Hold on Me – een erg leuke versie van deze evergreen
  12. (You Can) Depend On Me – heel romantisch het album uit zingen.

[bol_product_links block_id=”bol_572e21909a204_selected-products” products=”9200000017893085,1000004001338188,1000004006218595,1000004012084071″ name=”temp” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

