Recensie: Robin McKelle – The Looking Glass (2016)

mckelleMet of zonder haar Flytones, Robin McKelle blijft muziek maken. Stilzitten zit er bij deze dame met krachtige stem niet bij. De Amerikaanse geniet vooral populariteit in Frankrijk, in Nederlands is dat nog maar mondjesmatig. Haar laatste plaat uit 2014 was een plaat die mij erg goed is bevallen. Om Looking Glass te gaan beluisteren was dan ook geen vraag, maar vooral wanneer. Dat is dus nu gebeurd en ik vertel graag wat ik er van vind.

Laat ik beginnen dat de cover en titel erg op elkaar aansluiten en op die wijze mij ook erg aanspreken. Goede keuze en mooie stijl.
Muzikaal begint het allemaal met het erg ontspannen Gravity. Zo kennen we McKelle haar songs wel vaker. De stem moet het vooral doen en doet het hier ook zeker wel. Wellicht wel wat veilig gespeeld. Een meer poppy kant horen we daarna op Stand Up. Vooral een redelijk makkelijk nummer die niet veel van het uiterste van haar kunnen vraagt. Dan luister ik toch echt liever naar een midtempo ballad als I’m the One. Hier hoor je de kwaliteiten van Robin echt naar voren komen en die liggen vooral vocaal.
Forgive Me klinkt dan juist weer wat te makkelijk. Is het gemakzucht? Is het automatische piloot? Het verrast mij in ieder geval geenszins. Dat wordt alleen maar minder met Stay, wat echt gewoon een beetje slappe hap is. Het is jammer om te zeggen, want McKelle kan veel beter dan dit.
Iets wat ze eigenlijk meteen alweer bewijst met het meer funky Brave Love. Een erg fijn nummer dat misschien wel dé beste van deze plaat is. Helemaal als je het gaat vergelijken met het wat saaie Down Without A Fight. Nee, ik heb duidelijk voorkeur voor het voorgaande.
Misschien dat de laatste drie nummers nog wel wat kunnen brengen? Met Heartbreak lijkt dat wel het geval. Dit nummer strijd om de eerste plek met Brave Love. Een mooie ingetogen ballad die vooral opvalt door de goede opbouw. Daar kan het lijzige Advantage niet tegen op. Tevens gebeurd er ook wat te weinig op dat nummer. En dat is nog een slag erger op afsluiter Get Back Yesterday. Helaas moet ik die song zelfs een beetje slaapverwekkend noemen. Ik denk dat ik eerder benoemde plaat uit 2014 maar weer op zet.
[bol_product_links block_id=”bol_574983f6e94d2_selected-products” products=”9200000057659565″ name=”lglass” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

