Souled Out! the Essentials Reviewed | Don Covay – See-Saw (1966)

SouledOutReviewed-bannerMet Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Stomende soulnummers met een funkyinslag nodig? Luister dan eens naar deze plaat van Don Covay. Een man die invloed had op artiesten als Mick Jagger en op deze plaat onder andere wordt bijgestaan door MG Steve Cropper. Als je alleen deze naam al leest dan weet je dat het een meer dan prima plaat moet zijn. Dat is het dan ook.

  1. Seesaw – Superfijn nummer, lekkere blazers, goede ritmiek en fijn gezongen
  2. The Boomerang – swingt ook duidelijk de pan uit.
  3. Everything Gonna Be Everything – swingt ook nog steeds, maar op een stuk rustigere manier
  4. Fat Man – deze is dan weer wat meer van bluesy swing, inclusief blazers
  5. Precious You – een stuk rustiger en met de juiste beleving gebracht
  6. Iron Out the Rough Spots – prima, maar niet direct heel opvallend
  7. Please Do Something – doowop ritme, maar wel wat meer bluesy
  8. I Never Got Enough of Your Love – dit nummer houd het ritme nog even vast en is romantischer van aard
  9. The Usual Place – fijn nummer met goede ritmiek
  10. A Women’s Love – echt het gevoelige werk, falsetto zang
  11. Sookie Sookie – leuke, vrolijk en swingende afsluiter

[bol_product_links block_id=”bol_575eeb25b5f3e_selected-products” products=”9200000026375224″ name=”seesaw” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

