Souled Out! the Essentials Reviewed | Otis Redding – The Soul Album (1966)

SouledOutReviewed-bannerSouled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Een minder album dan het eerder besproken Dictionary van Otis, maar nog steeds een plaat van hoge kwaliteit. Wederom houdt Otis het bij een combinatie van covers en eigen materiaal. Op deze plaat covert hij onder andere Sam Cooke, Roy Heard, Smokey Robinson en Eddie Floyd. Van zijn eigen nummers verdient vooral het mede door Jerry Butler geschreven Cigarettes and Coffee de aandacht.

  1. Just One More Day – door de stem herken je Otis uit duizenden
  2. It’s Growing – de Stax sound is heel herkenbaar. Lekker volle song.
  3. Cigarettes and Coffee – een werkelijk fenomenale track van Otis.
  4. Chaing Gang – zijn versie wijkt weinig af
  5. Nobody Knows You – altijd genieten met het gevoelige werk van Otis
  6. Good to Me – zingen als dit kunnen er maar weinig
  7. Scratch My Back – gewoon een lekker nummer
  8. Treat her Right – al net zo lekker
  9. Everybody Makes a Mistake – het rustigere werk en wederom erg prima.
  10. Any Ole Way – lekker, licht swingend nummer
  11. 634-5789 – door velen gedaan en zijn versie behoort tot de betere.

[bol_product_links block_id=”bol_5768263aaa633_selected-products” products=”1000004007311236,1000004000056673″ name=”soulalbum” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

