Souled Out! the Essentials Reviewed | Sam & Dave – Hold On! I’m Comin’ (1966)

SouledOutReviewed-bannerSouled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Prachtig album van dynamite duo met veel door Hayes en Porter geschreven nummers.

  1. Hold On! I’m a Comin’ – dat dit een wereldhit die nog steeds erg populair is moge duidelijk zijn. De vreugde, de energie, de kwaliteit. Alles spat er van af.
  2. If You Got the Loving – een vol nummer, met blazers en al
  3. I Take What I Want – wederom een energiek en vrolijk nummer. Soulparty is on
  4. Ease Me – het feestje wordt nog maar eens doorgezet. Wat zijn die blazers toch fijn.
  5. I Got Everything I Need – misschien wat rustiger, maar niet minder meeslepend
  6. Don’t Make It so Hard On Me – wederom een fijn nummer
  7. It’s A Wonder – vrolijk en swingend nummertje weer. De energie
  8. Don’t Help Me Out – fijne energie nog steeds
  9. Just Me – het meer rustige werk, iets wat ze ook wel goed past
  10. You Got It Made – dit nummer heeft iets feestelijks en vriendelijks
  11. You Don’t Know Like I Know – ook een leuk feestje, met glimlach en al.
  12. Blame Me (Don’t Blame My Heart) – een rustige afsluiter. Past prima.

[bol_product_links block_id=”bol_577f788c71226_selected-products” products=”1000004003142537,9200000026375180″ name=”holdon” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

