Souled Out! the Essentials Reviewed | Percy Sledge – When Man Loves a Woman (1966)

SouledOutReviewed-bannerSouled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Een country-soul topalbum met de wereldberoemde titeltrack.

  1. When a Man Loves a Woman – alleen door die eerste noot al prachtig, met recht een klassieker
  2. My Adorable One – love is all around
  3. Put a Little Lovin’ On Me – gooit de swing er nog even in
  4. Love Me All the Way – en weer terug naar een ballad vol met liefde
  5. When She Touches Me – wat meer gevoel in het zang gedeelte
  6. You’re Pouring Water on a Drowning Man – door heel veel gedaan, deze versie is niet zo heel bijzonder
  7. Thief in the Night – prima song, valt niet direct heel erg op.
  8. You Fooled Me – zelfde idee, zelfde gevoel
  9. Love Makes the World Go Round – zit iets meer swing in, waardoor het ook wat meer opvalt.
  10. Success – de noten worden wel erg lang gemaakt
  11. Love Me Like You Mean It – had van Motown kunnen zijn

 

Geef een reactie

