Recensie: Jamie Isaac – Couch Baby (2016)

isaacAl hangend op de bank en bedolven onder van alles en nog wat kijkt Jamie Isaac vanaf de frontcover naar ons luisteraars. Hij lijkt daarmee meteen de lading van de titel van deze plaat te willen duiden. De Britse zanger en producer kijkt in ieder geval vol zelfvertrouwen naar ons. Hij lijkt aardig tevreden te zijn met deze nieuwe plaat. Maar hoe tevreden ben ik?

Altijd leuk om je plaat met een intro te beginnen. Verder zegt het alleen vaak vrij weinig. Het is meer een moodsetter dan dat echt nummers zijn. Een echt nummer is Find the Words wel. Een laidback nummer welteverstaan. Precies zoals Jamie op die bank hangt. Een relaxte sfeer die hij ook aan houdt op Cnt U See.
Het bezwerende Last Drip dat daarna komt reken ik tot één van mijn favorieten van dit album. Een ijzersterke track met diezelfde relaxte sfeer. Om die relaxtheid dan nog een slagje verder door te drijven op Staying With me All Night. Een dromerig nummer ook vooral.
Op Know U Like Me blijft hij die sfeer vasthouden, al mist dit nummer wellicht wat de overtuiging van voorgaande tracks. Het wordt minder overtuigend gebracht, kan mij minder beklijven. Helaas geldt dit ook voor Beatuy. Ook dat nummer valt niet zo op.
Wellicht dat het na een korte interlude weer wat beter gaat? Pigeon is in ieder geval wel weer lekker relaxed. Helaas is daaropvolgend All My Days niet meer dan aardig te noemen. Een beetje vulwerk voor deze plaat. En ook de laatste track is niet zo te boeiend te noemen. Dan tel ik dus die outro niet mee.

We horen hier een sterk begin van Jamie Isaac, maar helaas weet hij die kwaliteiten niet constant vast te houden. Als geheel heeft het album wel goed één sfeer, al blijven de tracks niet altijd even boeiend genoeg.

Geef een reactie

