Souled Out! the Essentials Reviewed | Percy Sledge – Warm and Tender Soul (1966)

SouledOutReviewed-bannerSouled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Afbeeldingsresultaat voor Percy Sledge – Warm and Tender Soul (1966)
Te vaak ondergesneeuwd door het eerder genoemde album When a Man Loves a Woman. Maar misschien van hogere kwaliteit.

  1. It Tears Me Up – in dit nummer hoor je zó goed wat de vocale kwaliteiten van Percy Sledge waren. Wat een uithalen en beheersing zeg!
  2. I’m Hanging Up My Heart for You – de vocale capaciteiten trekken door, het nummer is verder wat slapper
  3. You Really Got A Hold on Me – een veel gehoord nummer in een prima versie
  4. That’s How Strong My Love Is – hoe vaak dit wel niet gecovered is. Deze cover is redelijk nietszeggen
  5. A Sweet Woman Like You – wat dynamischer door de blazers. Fijn nummer
  6. Love Me Tender – dit is wel heel zoetjes
  7. Warm and Tender Love – die andere hit die we op dit album terugvinden. Dat ligt dan toch weer vocaal aan het vocale gedeelte
  8. Try a Little Tenderness – moeilijk nummer om te coveren, en dat is ook voor Sledge zo die het een stuk rustiger maakt
  9. So Much Love – nummer dat het ritme er lekker in houd, prima gezongen ook weer
  10. I Stand Accused – traag nummer, misschien wel wat te traag
  11. Heart of a Child – de swing zit er weer in, maar helemaal komt het toch niet
  12. Oh How Happy – vrolijk en licht olijk nummer

[bol_product_links block_id=”bol_57c7194641d90_selected-products” products=”1000004013390970″ name=”percy” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

