Souled Out! the Essentials Reviewed | Marvin Gaye & Kim Weston – Take Two (1966)

SouledOutReviewed-bannerSouled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Afbeeldingsresultaat voor marvin Gaye & Kim Weston – Take Two (1966)
Na Tammi de beste samenwerking van Gaye. Wie kent de titeltrack niet?

  1. It Takes Two – de vrolijkheid spat er van af. De stemmen passen daarnaast ook nog eens perfect bij elkaar. Blijft een wereldsleuk nummer.
  2. I Love You, Yes I Do – de liefde die ze bezingen is mijn inziens ook hoorbaar
  3. Baby I Need Your Loving – wat meer timide, rustig en ingetogen de liefde bezingen
  4. It’s Got to Be a Miracle – op dit nummer is mooi te horen hoe goed hun stemmen bij elkaar passen
  5. Baby Say Yes – lekker frivool nummer, een niets-aan-het-handje
  6. What Good Am I Without You – meer jazzy en lekker swingend
  7. Till There Was You – heer gaan ze samen meer de crooner kant op
  8. Love Fell On Me – hier gaat de lichte swing er weer even in
  9. Secret Love – veel romantischer dan dit krijg je het niet
  10. I Want You ‘Round – heupwiegend door het nummer
  11. Heaven Sent You, I Know – past perfect bij de rest van de plaat. De sfeer wordt makkelijk doorgezet
  12. When We’re Together – stemmige afsluiter.

[bol_product_links block_id=”bol_57cdaadfa45e2_selected-products” products=”9200000051832760,9200000031837303″ name=”two” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”DBDBDB” border_color=”000000″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Geef een reactie

