Recensie: Jarryd James – High (2016)

jarrydJarryd James is een mij niet heel bekende Australiër, maar wel iemand die zeer duidelijk al even bezig is met zijn muziek. Na een EP en LP in 2015 heeft al vrij snel een nieuw product klaar om zijn oeuvre mee aan te vullen. Deze van nature wat schuwe zanger laat zich dus opnieuw horen, maar behoudt hij zijn eerdere stijl van pop en R&B?

De opener heet 1000x en is een ontspannen, licht en dromerige opener. Een fijn nummer in al zijn eenvoud en wel een stuk fijner dan het opvolgende How Do We Make It. Dit nummer is mij wat te poppy van karakter en minder boeiend.
Die poppy vibe blijft met Claim My Love. Gelukkig kan deze dan wel weer iets meer boeien als de vorige, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Dat word ik wel al wat meer met Burning Out. De beats stuiteren, de stem is vrij poppy en de piano speels. Een leuk nummer.
Helemaal mis is het met het pitloze, zeg gerust flauwe Can’t Help It. Een nummer dat energie mist en waar naar het idee weinig aandacht aan besteed is. Net als het gevalletje simpele hitlijstenmuziek van Give Me Something (geen cover van die andere James trouwens).Do You Remember is een stukje rustiger. Beetje een te standaard en te simpel nummer helaas. Met Sure Love wordt ik dan gelukkig wel verrast. Dit ligt vooral aan de opvallende productie. Dit is meteen het beste nummer van deze plaat te noemen. We hebben hem gevonden hoor.
This Time is dan wellicht weer wat simpel, maar op een prima manier. Het stoort mij in ieder geval niet en dat dat de slappe ballad en tevens afsluitende titeltrack helaas wel.

Geef een reactie

