Souled Out! the Essentials Reviewed | Clarence Carter – This is Clarence Carter (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Afbeeldingsresultaat voor Clarence Carter – This is Clarence Carter

Ray Charles en Stevie Wonder kent iedereen als blinde artiesten, maar Carter hoort ook in dat rijtje. Blind vanaf zijn geboorte leerde hij zichzelf gitaar spelen door naar oude bluesrecords te luisteren.
Als je deze plaat opzet dan hoor je funky soul afgewisseld door prachtige soulballads, want wat een stem heeft deze man zeg! Artistiek en vocaal een absolute soulparel.

  1. Do What You Gotta Do – super sfeervol nummer, niet echte soul, licht bluesy
  2. Looking for a Fox – de blues en de groove gaan er hier wel een stuk meer in. Heerlijk nummertje
  3. Slippin Around – tempo iets lager en de blues en blazers zijn fijn aanwezig
  4. I’m Qualified – de groove zit er met dit nummer ook weer goed in.
  5. I Can’t See Myself – mooi ontspannen nummer met de juiste zang en sfeer
  6. Wind It Up – juist weer wat meer groovy, dansbaar, jive-baar.
  7. Part Time Love – door velen gedaan en deze is wel lekker bluesy
  8. Thread the Needle – vrij easygoing met leuke blazers
  9. Slip Away – de superhit en dat blijkt ook wel met dergelijke kwaliteit
  10. Funky Fever – even lekker losgaan op de dansvloer met dit nummer
  11. She Ain’t Gonna Do Right – gewoon wel een lekker nummer
  12. Set Me Free – meer dan prima afsluiter

Geef een reactie

