Souled Out! the Essentials Reviewed | Sly & the Family Stone – Life (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Gerelateerde afbeelding

Een paar maanden na Dance to the Music kwam Sly & the Family Stone al met dit nieuwe album op de proppen. De herkenbare sound van deze artiesten hoor je hier helemaal. Funk, soul, pop, psychedelica en wat allemaal nog meer wordt in de blender gegooid en er uiterst catchy uitgehaald. Het begin van hun topperiode.

  1. Dynamite – knalt er meteen lekker in met dat gitaartje, heerlijke groove en volle blazers. Fijne opener zeg!
  2. Chicken – niet alleen over een kip zingen, maar deze ook na doen en dat zo funky is Sly niet vreemd.
  3. Plastic Jim – Knalt hem er ook nog even lekker in
  4. Fun – een soort funky Beatles gevoel krijg ik hierdoor. Lekker energiek nummer.
  5. Into My Own Thing – bluesy aandoend nummer met al die gitaartjes.
  6. Harmony – knalt nog even lekker door. Freaky ook.
  7. Life – heeft de aanstekelijkheid van een wereldhit. Is dan ook een hit geworden en een geweldig nummer.
  8. Love City – wat een heerlijke retestrakke drum zit er in dit nummer zeg!
  9. I’m and Animal – een beetje gek is Sly niet vreemd
  10. M’Lady – dat saxje doet het leuk hier, valt ook gewoon erg op. Verder een hoofdrol voor de gitaar en de funkyness
  11. Jane is a Groupee – afsluiter die helemaal bij het album past.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.