Souled Out! the Essentials Reviewed | Jerry Butler – The Iceman Cometh (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Afbeeldingsresultaat voor Jerry Butler – The Iceman Cometh
Bijzonder overtuigend soulalbum van de man die ook in The Impressions zat. Butler kan ook solo overtuigen, net als voormalig Impressions zanger Mayfield. Opener Hey, Western Union Man is de absolute topsong van deze plaat.

  1. Hey, Western Union Man – heerlijk sfeervolle song met een grote aanstekelijkheid
  2. Can’t Forget About You, Baby – stukje rustiger, wat stemmiger en met fijne blazers
  3. Only the Strong Survive – easygoing song met vrolijke noten en een fijne sfeer
  4. How Can I Get in Touch With You – rustig, liefdevol en warm nummer
  5. Just Because I Really Love You – Rustig nummer waar Butler’s stem zeer geschikt voor is
  6. Lost – brengt na een stuk af wat rustigere songs, juist weer wat meer groove in de plaat. Fijne blazers ook
  7. Never Give You Up – superaanstekelijk nummer en een echte hit.
  8. Are You Happy – veel rustiger dan dit zal het niet gaan worden met Butler. Erg mooi nummer.
  9. (Strange) I Still Love You – romantisch en warm nummer
  10. Go Away-Find Yourself – speelse piano en een warme sfeer
  11. I Stop By Heaven – prachtige, stemmig en sfeervolle afsluiter

Geef een reactie

