Souled Out! the Essentials Reviewed | Sly & the Family Stone – Dance to the Music (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Afbeeldingsresultaat voor Sly & the Family Stone – Dance to the Music (1968)
Hier hoor je die echte Sly sound toch al meer een meer doorkomen. Nog niet de absolute top die ze uit gaan brengen, maar een zeer genietbaar album.

  1. Dance to the Music – deze titeltrack laat sowieso een glimlach op je gezicht verschijnen en laat je de dansvloer onveilig maken
  2. Higher – knalt er nog een klein, extra feestje tegen aan
  3. I Ain’t Got Nobody – het orgeltje is wel cool gedaan en de swing en het feestje blijft
  4. Dance to the Medley – met recht een medley, een allegaartje aan dansbare nummers.
  5. Ride the Rhythm – het blijft een waar funk feestje
  6. Color Me True – misschien op het eerste gehoor wat rustiger, maar die funkyness blijft 100%
  7. Are You Ready – ik ben er wel klaar voor ja, want het feestje blijft gevierd worden
  8. Don’t Burn Baby – het grooved onverminderd door met dit nummer
  9. I’ll Never Fall in Love Again – zo soulvol is het nog niet geweest. Rustig nummer om het geheel relaxed af te sluiten

Geef een reactie

