Souled Out! the Essentials Reviewed | Marvin Gaye – In the Groove (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Gerelateerde afbeelding

Met als ondertitel I Heard it Through the Grapevine weet je meteen welke wereldhit hier op staat.

  1. You – fijn gezongen vooral, muzikaal herkenbaar Motown
  2. Tear it on Down – ontspannen nummer die laat handjes klappen
  3. Chained – valt binnen het bekende Motown straatje
  4. I Heard it Through the Grapevine – vocaal een absolute toptrack. Wat Marvin hier met zijn stem doet is ongehoord. Super sfeervol verder ook
  5. At Last – vrolijk, dansbaar nummertje
  6. Some Kind of Wonderful – heel liefjes en positief
  7. Loving You is Sweeter Than Ever – gaat zoetjes verder waar we gebleven waren
  8. Change What You Can – brengt weer wat meer swing in het album
  9. It’s Love I Need – blijft nog door swingen
  10. Every Now and Then – ook weer een nummer waar we vrolijk handklappend en heupwiegen door heen swingen
  11. You’re What’s Happening – het piano’tje brengt hier wel wat extra
  12. There Goes My Baby – kort, herkenbare tune

 

Geef een reactie

