Souled Out! the Essentials Reviewed | Stevie Wonder – For Once in my Life (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Afbeeldingsresultaat voor Stevie Wonder – For Once in my Life

Hier was Wonder nog muziek aan het maken in de Motownstijl. Album dat doordrenkt is van zijn talent.

  1. For Once in my Life – supervrolijk liedje, tenminste ik wordt hier wel vrolijk van
  2. Shoo-Be-Doo-Be-Doo-Da-Day – blijft lekker vrolijk
  3. You Met Your Match – dit één van mijn favorieten van het eerdere werk van Wonder. Topsong!
  4. I Wanna Make Her Love Me – ik blijf hier vrolijk van worden
  5. I’m More Than Happy – en ik ben happy met hem, extra groovy mondharmonica
  6. I Don’t Know Why I Love You – wat rustiger, maar ook wel goed vol op de instrumentatie.
  7. Sunny – ook hij coverde Bobby Hebb
  8. I’d Be a Fool Right Now – lekker nummer met een positieve vibe
  9. Ain’t No Lovin’ – begint rustig, maar wordt dan toch nog wel dansbaar
  10. God Bless The Child – de kerk komt hier even terug in zijn muziek
  11. Do I Love Her – de grote vraag stellen is hem beantwoorden
  12. The House on the Hill – niks mis met deze afsluiter

Geef een reactie

