Souled Out! the Essentials Reviewed | Otis Redding – The Immortal (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.

Afbeeldingsresultaat voor Otis Redding – The Immortal
Otis kan simpelweg geen slechte albums brengen, dat bewijst hij ook met deze plaat.

  1. I’ve Got Dreams to Remember – ooit mijn favoriete Otis song, dat is het nu niet meer, maar het blijft een ijzersterke song
  2. You Made a Man Out of Me – zit weer zoveel energie en essentie in zijn zang
  3. Nobody’s Fault But Mine – zit weer lekker veel energie in. Van die onderliggende energie die borrelt
  4. Hard to Handle – een klassieker die vaak gezongen is, maar dit is toch wel een prijsversie
  5. Thousand Miles Away – rustig en mooi nummer. De gevoelige snaar
  6. The Happy Song (Dum-Dum-De-De-De-Dum-Dum) – dumdummen jullie vrolijk mee?
  7. Think About It – mooi gevoelig nummer met een subtiel piano. Otis weet hoe je dit moet zingen
  8. A Waste of Time – nog een stukje rustiger en bovenal een stukje gevoelig. Prachtig.
  9. Champagne and Wine – heerlijke blazers en een fijne achterliggende swing in dit nummer
  10. A Fool for You – subtiel in de muziek, intens in de zang
  11. Amen – veel intenser krijg je deze bekende woorden niet gezongen

Geef een reactie

