Souled Out! the Essentials Reviewed | The Mohawks – The Champ (1968)

SoSouledOutReviewed-banneruled Out! the Essentials Reviewed | Met Souled Out! the Essentials Reviewed schrijf ik een nieuw hoofdstuk in mijn langlopende Souled Out! the Essentials in Soul reeks. De bedoeling van dit nieuwe hoofdstuk is dat ik mijn persoonlijke mening ga geven van alle in the Essentials in Soul behandelde albums. Want het moge dan wel als Essentials betiteld worden, misschien ben ik die mening helemaal niet toegediend!
Ik ga dit doen door middel van een track-by-track review. Een kort recensie van de platen door de nummers apart van elkaar te bespreken. Je kan het zien als een live-review, omdat ik mijn commentaren bij de nummers schrijf terwijl ik die aan het beluisteren ben. Daarbij neem ik natuurlijk eerdere luisterbeurten mee.


Afbeeldingsresultaat voor The Mohawks – The Champ (1968)

Funkalbum rechtstreeks van de Britse eilanden. Zo hoort funk.

  1. The Champ – jeetje, hoe het orgel hier bespeeld wordt brengt je een glimlach. Onbedaarlijk groovy en funky nummer.
  2. Hip Jigger – swingend nummer ook, waarop het orgel weer de hoofdrol pakt
  3. Sweet Soul Music – een cover die niet direct veel toevoegd.
  4. Dr Jekyll and Hyde Park – de bass en de sax mogen hier wat meer mee doen
  5. Senior Thump – grooved en swingt keihard door
  6. Landscape – tempo wat lager, wel genoeg en volle instrumentatie
  7. Baby Hold On – met vocalen zowaar, al zingen die wel alleen de titel.
  8. Funky Broadway – best prima gecovered, al zit er weinig verandering in
  9. Rocky Mountain Roundabout – deze schuurt wat meer
  10. Sound of the Witch Doctors – vrolijk toontje
  11. Beat Me Till I’m Blue – hoofdrol voor het orgel
  12. Can You Hear Me – afsluiter met wat meer vocalen

Geef een reactie

